Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung (IFKW)
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Publikationen April bis Juni 2018

Arendt, F. (2018). Reporting on suicide between 1819 and 1944: Suicide rates, the press, and possible long-term Werther effects in Austria. Crisis: The Journal of Crisis Intervention and Suicide Prevention. Advance Online Publication.

Arendt, F. (2018). Suicide on Instagram: Content analysis of a German suicide-related hashtag. Crisis: The Journal of Crisis Intervention and Suicide Prevention. Advance Online Publication.

Arendt, F. (2018). The press and suicides in the nineteenth century: Investigating possible imitative effects in five territories of the Austro-Hungarian Empire. Omega: Journal of Death and Dying. Advance Online Publication.

Arendt, F., & Fawzi, N. (2018). Googling for Trump: Investigating online information seeking during the 2016 U.S. Presidential Election. Information, Communication, and Society. Advance Online Publication.

Berner, N. (2018). Zerrissene Mütter - Eine Diskursanalyse über die Konstruktion von Mutterschaft in den Medien. In H. Kirn & L. Wolf (Hrsg.), Mutterschaft zwischen Konstruktion und Erfahrung. Aktuelle Studien und Standpunkte (S. 43-60). Opladen: Barbara Budrich.

Brosius, H.-B., Peter, C., & Kümpel, A. S. (2018). Medien und Gewalt. In D. Hermann & A. Pöge (Hrsg.), Kriminalsoziologie. Handbuch für Wissenschaft und Praxis (S. 233–245). Baden-Baden: Nomos.

Haim, M., Kümpel, A. S., & Brosius, H.-B. (2018). Popularity cues in online media: A review of conceptualizations, operationalizations, and general effects. Studies in Communication and Media, 7(2), 186-207. doi: https://doi.org/10.5771/2192-4007-2018-2-58.

Haim, M., Weimann, G., & Brosius, H.-B. (2018). Who sets the cyber agenda? Intermedia agenda-setting online: the case of Edward Snowden’s NSA revelations. Journal of Computational Social Science. Advance online publication. doi: https://doi.org/10.1007/s42001-018-0016-y

Kessler, S. H., & Zillich, A. F. (2018). Searching online for information about vaccination: Assessing the influence of user-specific cognitive factors using eye-tracking. Health Communication. Online before print. doi: https://doi.org/10.1080/10410236.2018.1465793

Krämer, B. (2018). How journalism responds to right-wing populist criticism: The ‘lying press’ attack and the ‘no censorship’ or ‘no ammunition’ defence. In K. Otto & A. Köhler (Hrsg.), Trust in media and journalism: Empirical perspectives on ethics, norms, impacts and populism in Europe (S. 137-154). Wiesbaden: Springer VS.

Krämer, B. (2018). Online music recommendation platforms as representations of ontologies of musical taste. Communications, 43, 259-281.

Krämer, B., & Schindler, J. (2018). Zum Umgang von Medien mit Rechtspopulismus – Hintergründe, Herausforderungen und Handlungsempfehlungen. Communicatio Socialis, 51, 131-142.

Krüger, U., & Meyen, M. (2018). Auf dem Weg in die Postwachstumsgesellschaft. Plädoyer für eine transformative Kommunikationswissenschaft. Publizistik 63, 3. Online first. doi: https://doi.org/10.1007/s11616-018-0424-2

Kümpel, A. S. (2018). The issue takes it all? Incidental news exposure and news engagement on Facebook. Digital Journalism. Advance online publication. doi: https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1465831

Meyen, M. (14.4.2018). Die Medien-Illusion. Die Menschen vertrauen den Medien nicht mehr. Rubikon.

Meyen, M. (2018). Peter Glotz und die Kommunikationswissenschaft. In F. Ettrich & D. Herz (Hrsg.), Peter Glotz - Fechtmeister und Sänger. Die Rolle von politischen Intellektuellen im Zeitalter der Postdemokratie (S. 171-186). Opladen: Budrich.

Till, B., Wild, T., Arendt, F., Scherr, S., & Niederkrotenthaler, T. (2018). Associations of tabloid newspaper use with endorsement of suicide myths, suicide-related knowledge, and stigmatizing attitudes toward suicidal individuals. Crisis: The Journal of Crisis Intervention and Suicide Prevention. Advance Online Publication.

Wiedemann, T., Meyen, M., & Lacasa-Mas, I. (2018). 100 years communication study in Europe: Karl Bücher’s impact on the discipline’s reflexive project. Studies in Communication and Media (SCM), 7(1), 7-30.


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