Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung (IFKW)
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Publikationen Oktober bis Dezember 2017

Arendt, F., Hauck, P., Mayr, J., & Negwer, F. (2017). Anti-stigma HIV-related social advertising: No evidence for side effects on condom use. Health Communication. Advance Online Publication. doi:10.1080/10410236.2017.1384435.

Arendt, F. (2017). Suicide rates and information seeking via search engines: A cross-national correlational approach. Death Studies. Advance Online Publication. doi:10.1080/07481187.2017.1388305.

Dan, V. (2017). Formen der Wissensgenerierung: Transdisziplinarität im Vergleich zu Mono-, Multi- und Interdisziplinarität. In C. Lampert & M. Grimm (Hrsg.), Gesundheitskommunikation als transdisziplinäres Forschungsfeld (S. 23-33). Baden-Baden: Nomos.

Dan, V. (2018). Integrative Framing Analysis: Framing Health through Words and Visuals. New York: Routledge.

Haas, A., Karnowski, V., & Peter, C. (2017). Hans-Bernd Brosius und die deutschsprachige Kommunikationswissenschaft: Autoren der Beiträge in Publizistik, Rundfunk und Fernsehen und Medien & Kommunikationswissenschaft 1983 bis 2016. In P. Rössler & C. Rossmann (Hrsg.), Kumulierte Evidenzen Replikationsstudien in der empirischen Kommunikationsforschung. Ein Band für Hans-Bernd Brosius (S. 225-244). Wiesbaden: Springer.

Hanitzsch, T. (2017). Professional Identity and Roles of Journalists. In Oxford Encyclopedia of Communication. Oxford University Press. doi:10.1093/acrefore/9780190228613.013.95.

Hanitzsch, T., van Dalen, A., & Steindl, N. (2017). Caught in the Nexus: A comparative and longitudinal analysis of public trust in the press. The International Journal of Press/Politics, 1-21. doi:10.1177/1940161217740695.

Johnen, M., Jungblut, M., & Ziegele, M. (2017). The Digital Outcry. What incites participation behavior in an online firestorm? New Media and Society. Online First. doi:10.1177/1461444817741883.

Jungblut, M. (2017). Between sealed borders and welcome culture: Analyzing mediated Public Diplomacy during the European migrant crisis. Journal of Communication Management, 21(4), 384-398.

Karnowski, V., Leonhard, L., & Kümpel, A. S. (2017). Why users share the news: A theory of reasoned action-based study on the antecedents of news-sharing behavior. Communication Research Reports. Advance online publication. doi:10.1080/08824096.2017.1379984.

Koch, T., & Peter, C. (2017). Effects of Equivalence Framing on the Perceived Truth of Political Messages and the Trustworthiness of Politicians. Public Opinion Quarterly, 81, 847-865. doi:10.1093/poq/nfx019.

Krämer, B. (2017). Populist and non-populist media: Their paradoxical role in the development and diffusion of a rightwing ideology. In R. Heinisch, C. Holtz-Bacha & O. Mazzoleni (Hrsg.), Political populism. A handbook (S. 405-420). Baden-Baden: Nomos.

Krämer, B., & Lobinger, K. (2017). „So und nicht anders ist es gewesen!“ Visuelle Authentizitäten und die Rolle kontextspezifischer Authentizitätsmarker in der visuellen Kommunikation. In K. Lobinger (Hrsg.), Handbuch Visuelle Kommunikationsforschung (S. 1-22). Wiesbaden: Springer. doi:10.1007/978-3-658-06738-0_6-1.

Leiner, D. J., & Arendt, F. (2018). Dosiseffekte von Fallbeispielen in der Berichterstattung zur Diskriminierung von Menschen mit HIV. In P. Rössler & C. Rossmann (Hrsg.), Kumulierte Evidenzen. Replikationsstudien in der empirischen Kommunikationsforschung (S. 139-163). Wiesbaden: Springer.

Matthes, J., Maurer, P., & Arendt, F. (2017). Consequences of politicians’ perceptions of the news media: A hostile media phenomenon approach. Journalism Studies. Advance Online Publication. doi:10.1080/1461670X.2017.1377102.

Meyen, M. (2017). Die Fiktion der erkennbaren Realität aufrecht halten. Interview mit Hans Mathias Kepplinger. In M. Meyen & T. Wiedemann (Hrsg.), Biografisches Lexikon der Kommunikationswissenschaft. Köln: Herbert von Halem. Abgerufen von http://blexkom.halemverlag.de/kepplinger-interview/

Meyen, M., & Vogt, M. (2017). Reflexive Resilienz: Der Beitrag des Bayerischen Forschungsverbundes ForChange zum Resilienzdiskurs. Vorwort. In M. Karidi, M. Schneider & R. Gutwald (Hrsg.), Resilienz. Interdiszipinäre Perspektiven zu Wandel und Transformation (S. IX-XIII). Wiesbaden: Springer.

Neuberger, C., & Jarren, O. (2017). Thesen zum Wandel der Wissenschafts­öffent­lich­­keit und zur Wissenschaftsvermittlung im Internet. In P. Weingart, H. Wormer, A. Wenninger, & R. E. Hüttl (Hrsg.), Perspektiven der Wissenschaftskom­mu­nikation im digitalen Zeitalter (S. 65-77). Weilerswist: Velbrück.

Schindler, J., & Müller, P. (2017). Design follows politics? The visualization of political orientation in newspaper page layout. Visual Communication. Advance online publication. doi:10.1177/1470357217746812.

Steindl, N., Lauerer, C., & Hanitzsch, T. (2017). Journalismus in Deutschland. Aktuelle Befunde zu Kontinuität und Wandel im deutschen Journalismus. Publizistik, 62(4), 401-423.

Stieglitz, S., Mirbabaie, M., Ross, B., & Neuberger, C. (2018). Social Media Analytics - Challenges in Topic Discovery, Data Collection, and Data Preparation. International Journal of Information Management, 39, 156-168. doi:10.1016/j.ijinfomgt.2017.12.002.

Sukalla, F., Karnowski, V., Radon, K., Barth, S., Gerlich, J., & Weinmann, T. (2017). Transdisziplinarität und Partizipativität bei der Entwicklung einer Kampagne zur Reduktion der Passivrauchbelastung bei Kindern. In C. Lampert & M. Grimm (Hrsg.), Gesundheitskommunikation als transdisziplinäres Forschungsfeld (S. 187-198). Wiesbaden: Nomos.

Thurman, N., & Fletcher, R. (2017) Has Digital Distribution Rejuvenated Readership? Revisiting the Age Demographics of Newspaper Consumption. Journalism Studies. Advance online publication. doi:10.1080/1461670X.2017.1397532.

Toepfl, F., & Litvinenko, A. (2017). Transferring control from the backend to the frontend: A comparison of the discourse architectures of comment sections on news websites across the post-Soviet world. New Media & Society. Advance online publication. doi:10.1177/1461444817733710.

Wiedemann, T. (2017). Die Diskursanalyse als Verfahren einer sozialwissenschaftlichen Filmanalyse. In A. Scheu (Hrsg.), Auswertung qualitativer Daten. Strategien, Verfahren und Methoden der Interpretation nicht-standardisierter Daten in der Kommunikationswissenschaft (S. 177-189). Wiesbaden: Springer.

Wimmer, J., Wallner, C., Winter, R., & Oelsner, K. (Hrsg.). (2018). (Mis)Understanding Political Participation. Digital Practices, New Forms of Participation and the Renewal of Democracy. Routledge Studies in European Communication Research and Education. New York: Routledge.


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