Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung (IFKW)
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Publikationen Januar bis März 2017

Arendt, F. (2017). Investigating the negation of media stereotypes: Ability and motivation as moderators. Journal of Media Psychology. Advance Online Publication.

Arendt, F., & Karadas, N. (2017). Content analysis of mediated associations: An automated text-analytic approach. Communication Methods & Measures. Advance Online Publication.

Arendt, F., & Scherr, S. (2017). A qualitative study on health practitioners’ subjective theories regarding the media effects on depression-related outcomes. Suicidology Online, 8, 78-88.

Arendt, F., & Scherr, S. (2017). The impact of a highly publicized celebrity suicide on suicide-related online information seeking. Crisis: The Journal of Crisis Intervention and Suicide Prevention. Advance Online Publication.

Bartsch, A., & Hartmann, T. (2017). The role of cognitive and affective challenge in entertainment experience. Communication Research, 44(1), 29-53. doi: https://doi.org/10.1177/0093650214565921

Bartsch, A., & Oliver, M. B. (2017). Appreciation of meaningful entertainment experiences and eudaimonic well-being. In L. Reinecke & M. B. Oliver (Hrsg.), The Routledge handbook of media use and well-being (S. 80-92). New York: Routledge.

Birkner, T., & Krämer, B. (2017). Mediensozialisation und Medienbiografien funktionaler Eliten am Beispiel der deutschen Bundeskanzler. In D. Hofmann, F. Krotz & W. Reißmann (Hrsg.), Mediatisierung und Mediensozialisation: Prozesse – Räume – Praktiken (S. 175-193). Wiesbaden: VS.

Fawzi, N. (2017). Beyond policy agenda-setting. Political actors’ and journalists’ perceptions of news media influence across all stages of the political process. Information, Communication and Society. Online first; doi: http://dx.doi.org/10.1080/1369118X.2017.1301524

Frey, F. (2017). Medienrezeption als Erfahrung: Theorie und empirische Validierung eines integrativen Rezeptionsmodus. Wiesbaden: VS.

Hanitzsch, T., & Lee, F. L. F. (2017). Journalism, Journalists and Global Comparative Studies. Communication & Society, 39, 1-27.

Hanitzsch, T., & Vos, T. P. (2017). Journalistic roles and the struggle over institutional identity: The discursive constitution of journalism. Communication Theory (accepted for publication).

Jandura, O., Wendelin, M., Adolf, M., & Wimmer, J. (Hrsg.). (2017). Zwischen Integration und Diversifikation. Medien und gesellschaftlicher Zusammenhalt im digitalen Zeitalter. Wiesbaden: VS.

Krämer, B., & Conrad, J. (2017). Social ontologies online: The representation of social structures on the Internet. Social Media and Society, 3, 1-11. doi: https://doi.org/10.1177/2056305117693648

Lauerer, C., Steindl, N., Hanitzsch, T., Dingerkus, F., Wyss, V., Lohmann, M.-I., & Seethaler, J. (2017). Alarmierende Verhältnisse oder viel Lärm um nichts? Ökonomischer Druck auf Journalisten in Medienunternehmen in Deutschland, Österreich und der Schweiz. In I. Stapf, M. Prinzing & A. Filipovic (Hrsg.), Gesellschaft ohne Diskurs? Digitaler Wandel und Journalismus aus medienethischer Perspektive (S. 201-218). Baden-Baden: Nomos.

Meier, K., & Neuberger, C. (Hrsg.). (2016). Journalismusforschung. Stand und Perspektiven (2., aktual. und erw. Aufl.). Baden-Baden: Nomos.

Meyen, M. (2017). Wir müssen Journalismus normativ fundieren. Interview mit Michael Haller. In M. Meyen & T. Wiedemann (Hrsg.): Biografisches Lexikon der Kommunikationswissenschaft. Köln: Herbert von Halem. Abrufbar unter http://blexkom.halemverlag.de/haller-interview/

Muchtar, N., Hamada, B. I., Hanitzsch, T., Galal, A., Ullah, M., & Ullah, M. S. (2017). Journalism and the Islamic Worldview: Journalistic roles in Muslim-majority countries. Journalism Studies, doi: http://dx.doi.org/10.1080/1461670X.2017.1279029

Neuberger, C. (2016). Journalismus und Medialisierung der Gesellschaft. In K. Meier & C. Neuberger (Hrsg.). Journalismusforschung. Stand und Perspektiven (2., aktual. und erw. Aufl.) (S. 341-371). Baden-Baden: Nomos.

Neuberger, C. (2017). Soziale Medien und Journalismus. In J.-H. Schmidt & M. Taddicken (Hrsg.), Handbuch Soziale Medien (S. 101-127). Wiesbaden: VS.

Peter, C. (2017). Fallbeispiele in der Gesundheitskommunikation. In C. Rossmann & M. Hastall (Hrsg.), Handbuch Gesundheitskommunikation. Wiesbaden: VS.

Rogers, R., Wallner, C., Goodwin, B., Heitland, W., Weisser, W., Brosius, H.-B. (2017). Analyzing the Existence and Relation of Optimistic Bias and First-Person Perception for an Impersonal Environmental Change. International Journal of Communication, 11(2017), 1466–1485.

Rogers, R., Wallner, C., Goodwin, B., Heitland, W., Weisser, W., Brosius, H.-B. (2017). When do people take action? The importance of people’s observation that nature is changing for pro-environmental behavior within the field of impersonal, environmental risk. Journal of Integrative Environmental Sciences, 14, 1-18. doi: http://dx.doi.org/10.1080/1943815X.2016.1268165

Schneider, F. M., Otto, L., & Bartsch, A. (2017). Das ist doch kein Zustand! Zur Messung von States und Traits in der Kommunikationswissenschaft. Medien & Kommunikationswissenschaft, 65(1), 83-100. doi: https://doi.org/10.5771/1615-634X-2017-1-83

Thurman, N. (2017). Newspaper Consumption in the Mobile Age: Re-assessing multi-platform performance and market share using ‘time-spent’. Journalism Studies, doi: https://doi.org/10.1080/1461670X.2017.1279028

Thurman, N., Dörr, K., & Kunert, J. (2017). When Reporters get Hands-on with Robo-writing: Professionals Consider Automated Journalism’s Capabilities and Consequences. Digital Journalism.

Van Aelst, P., Strömbäck, J., Aalberg, T., Esser, F., de Vreese, C., Matthes, J., Hopmann, D., Salgado, S., Hubé, N., Stępińska, A., Papathanassopoulos, S., Berganza, R., Legnante, G., Reinemann, C., Sheafer, T., & Stanyer, J. (2017). Political communication in a high-choice media environment: a challenge for democracy? Annals of the International Communication Association, 41(1), 3-27.

Weimann, G., & Brosius, H.-B. (2017). Redirecting the agenda: Agenda-setting in the online era. Agenda Setting Journal, 1, 63-101.

Zerback, T. & Holtzleitner, J. (2017). Under-cover: The influence of event- and context-traits on the visibility of armed conflicts in German newspaper coverage (1992-2013). Journalism, online first.

 


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