Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung (IFKW)
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Publikationen Juli bis September 2016

Aalberg, T., Esser, F., Reinemann, C., Strömbäck, J., & de Vreese, C. (Hrsg.) (2016). Populist political communication in Europe. London, New York: Routledge.

Arendt, F., Peter, C., & Beck, J. (2016). Idealized female beauty, social comparisons, and awareness intervention material: Evidence for preventive effects in young women. Journal of Media Psychology. Online first; doi:http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000181

Bartsch, A., Mares, M.-L., Scherr, S., Kloß, A., Keppeler, J., & Posthumus, L. (2016). More than shoot-em-up and torture porn: Reflective appropriation and meaning-making of violent media content. Journal of Communication. Online first; doi:10.1111/jcom.12248

Bartsch, A., & Oliver, M. B. (2017). Appreciation of meaningful entertainment experiences and eudaimonic well-being. In L. Reinecke & M. B. Oliver (Hrsg.), The Routledge handbook of media use and well-being (S. 80–92). New York: Routledge.

Baugut, P. (2017). Politiker und Journalisten in Interaktion: Einfluss des Medienwettbewerbs auf lokale politische Kommunikationskulturen. Wiesbaden: Springer VS. doi:http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-15368-7

Fawzi, N., Obermaier, M., & Reinemann, C. (2016). Germany: Is the Populism Laggard Catching up? In T. Aalberg, F. Esser, C. Reinemann, J. Strömbäck & C. de Vreese (Hrsg.), Populist Political Communication in Europe (S. 111–126). New York: Routledge.

Haim, M., Arendt, F., & Scherr, S. (2016). Abyss or shelter? On the relevance of web search engines' search results when people google for suicide. Health Communication. Online first; doi:http://dx.doi.org/10.1080/10410236.2015.1113484

Meyen, M., Fiedler, A., & Schamberger, K. (2016). “It is a crime to be abusive towards the president”. A case study on media freedom and journalists’ autonomy in Museveni’s Uganda. African Journalism Studies, 37(3), 1–18. doi:http://dx.doi.org/10.1080/23743670.2016.1218351

Neumann, K., & Arendt, F. (2016). Der Pranger der Schande. Eine inhaltsanalytische Untersuchung der Wirkung des Bild-Prangers auf das Postingverhalten von Facebook-Nutzern zur Flüchtlingsdebatte. Publizistik, 61, 247–265. doi:http://dx.doi.org/10.1007/s11616-016-0283-7

Reinemann, C., Aalberg, T., Esser, F., Strömbäck, J., & de Vreese, C. (2016). Populist political communication: Toward a model of ist causes, forms, and effects. In T. Aalberg, F. Esser, C. Reinemann, J. Strömbäck & C. de Vreese (Hrsg.), Populist political communication in Europe (S. 12–28). London, New York: Routledge.

Reinemann, C., Matthes, J. & Sheafer, T. (2016). Citizens and populist political communication: Cross-national findings and perspectives. In T. Aalberg, F. Esser, C. Reinemann, J. Strömbäck, & C. de Vreese (Hrsg.), Populist political communication in Europe (S. 381–394). London, New York: Routledge.

Reinemann, C., Scherr, S., Stanyer, J. et al. (2016). Cross-conceptual architecture of news. In C. de Vreese, F. Esser & D. N. Hopman (Hrsg.), Comparing political journalism (S. 150–167). London, New York: Routledge.

Reinemann, C., Stanyer, J., & Scherr, S. (2016). Hard and soft news. In C. de Vreese, F. Esser & D. N. Hopman (Hrsg.), Comparing political journalism (S. 131–149). London, New York: Routledge.

Reinemann, C., & Zerback, T. (2017). Wishful thinking und Fallbeil-Effekt? Umfragen, Medien und Wahlerwartungen bezüglich FDP und AfD in der Endphase des Bundestagswahlkampfs 2013. In T. Faas, D. Molthagen, & T. Mörschel (Hrsg.), Demokratie und Demoskopie (S. 121–150). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Scherr, S., Arendt, F., & Schäfer, M. (2016). Supporting reporting: On the positive effects of text- and video-based awareness material on responsible journalistic suicide news writing. Archives of Suicide Research. Online first; doi:http://dx.doi.org/10.1080/13811118.2016.1222975

de Vreese, C., Reinemann, C., Esser, F. & Hopmann, D. N. et al. (2016). Conclusion: assessing news performance. In C. de Vreese, F. Esser & D. N. Hopman (Hrsg.), Comparing political journalism (S. 168–183). London, New York: Routledge.

Zerback, T. (2016). Der Einfluss des Tenors von TV-Nachrichten auf die wahrgenommene öffentliche Meinung. Publizistik, 61(3), 267–286. doi:http://dx.doi.org/10.1007/s11616-016-0266-8


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