Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung (IFKW)
print

Sprachumschaltung

Navigationspfad


Inhaltsbereich

Journalism, Media Economics, and Advertising

  • Lauerer, C. (2019). Advertising & Journalism. Oxford Encyclopedia of Journalism Studies. Online first DOI 10.1093/acrefore/9780190228613.013.775.
  • Lauerer, C. (2018). Bröckelt die Brandschutzmauer? Werbeinteressen und ihr Einfluss auf journalistische Arbeit in Medienunternehmen. [Cracks in the Chinese Wall? Advertising interests and their influence on journalistic work in news media] In A. Czepek, M. Hellwig, B. Illg & E. Nowak (eds.), Freiheit und Journalismus [Freedom and Journalism]. (pp. 123-140). Baden-Baden: Nomos.
  • Lauerer, C., Steindl, N., Hanitzsch, T., Dingerkus, F., Wyss, V., Lohmann, M. I. & Seethaler, J. (2017). Alarmierende Verhältnisse oder viel Lärm um Nichts? Ökonomischer Druck auf Journalisten in Medienunternehmen in Deutschland, Österreich und der Schweiz. [Alarming conditions and a lot of noise about nothing? Economic pressure on journalists in German, Austrian and Swiss media companies]. In I. Stapf, M.Prinzing & A. Filipović (eds.), Gesellschaft ohne Diskurs? Digitaler Wandel und Journalismus aus medienethischer Perspektive [Society without a Discourse? Digital change and journalism from a media ethics perspective]. (pp. 201-218). Baden-Baden: Nomos.
  • Hanusch, F., Hanitzsch, T. & Lauerer, C. (2017). ‘How much love are you going to give this brand?’ Lifestyle journalists on commercial influences in their work. Journalism: Theory, Practice & Criticism, 18(2), 141-158.

Servicebereich